KIA POSPEŠUJE ELEKTRIČNI PREHOD S CILJNO PRODAJO 1,6 MILIJONA ELEKTRIČNIH VOZIL V LETU 2030


 

- Leta 2030 bo plan globalne prodaje znašal 4,3 milijona vozil letno
- 1,6 milijona prodanih električnih Kij leta 2030
- Leta 2027 bo Kia nudila kar 15 električnih modelov 
- Kia bo leta 2025 vpeljala povezljivost v vse svoje nove modele 
- Od leta 2025 bodo male in srednje velike električne Kie “Made in Europe”
- Tehnologije prihodnosti, nova produktna strategija in razvoj sistemov za SDV
- Znižanje cen baterij, elektro motorjev in polnilnega sistema

29.6.2023

Pri Kia Corporation (Kia) so na dogodku Kia CEO Investor Day v Seulu nedavno predstavili posodobljeno strategijo do leta 2030.

Leta 2030 bo plan globalne prodaje znašal 4,3 milijona vozil letno
Kia je posodobila svojo srednjeročno in dolgoročno poslovno strategijo s poudarkom na elektrifikaciji. Kiin posodobljeni letni prodajni cilj za leto 2030 je 4,3 milijona vozil, od tega bo 2,38 milijona vozil elektrificiranih.

Kia je svojo srednjeročno do dolgoročno strategijo "Plan S" prvič predstavila leta 2020. Gre za strategijo, ki se osredotoča na preventivni prehod v poslovanje, usmerjeno v elektrifikacijo, in zagotavljanje prilagojenih rešitev za mobilnost. Od takrat Kia vsako leto organizira dogodek CEO Investor Day, na katerem vlagateljem in svojim zaposlenim predstavi najnovejše informacije o viziji in ciljih podjetja.

Na letošnjem dogodku je Kia objavila posodobljene cilje in več informacij o svoji poslovni strategiji. Kiin globalni prodajni cilj za leto 2030 je po novem 4,3 milijona vozil, kar je za 34,4 odstotka več od njenega letnega prodajnega cilja za leto 2023, ki je prvotno znašal 3,2 milijona vozil. Prav tako namerava postati vodilna znamka električnih vozil, tako da bo delež prodaje elektrificiranih avtomobilov leta 2030 povečala na 55 odstotkov (2,38 milijona vozil). To je 7,5-odstotno povečanje oz. 300.000 vozil več glede na cilj za leto 2030, ki je bil napovedan leta 2022, medtem ko se je globalni prodajni cilj za elektrificirana vozila povečal za 15,5 odstotka (320.000 vozil).

Elektrifikacija: 1,6 milijona prodanih električnih vozil leta 2030, leta 2027 bo Kia nudila kar 15 električnih modelov 
Kia je v okviru posodobljenih prodajnih ciljev povečala svoj letni prodajni cilj za leto 2026 na 1 milijon električnih vozil, leta 2030 pa naj bi prodaja narasla na 1,6 milijona vozil, kar je 25-odstotno oziroma 33-odstotno povečanje v primerjavi s cilji, objavljenimi pred letom dni.

Smelejši prodajni načrti temeljijo na Kiinem zaupanju v svoje nagrajene modele. EV6 je postal "Evropski avto leta 2022." Kia zdaj načrtuje, da bo do leta 2027 predstavila 15 električnih modelov, vključno z najprestižnejšim modelom EV9, ki so ga nedavno razkrili in katerega prodaja v Evropi in pri nas se začne ob koncu leta. To je en model več kot do leta 2027, kot je Kia napovedala pred letom dni.

Produktna strategija: Kia bo leta 2025 vpeljala povezljivost v vse svoje nove modele 
Kia bo v svoje izdelke še naprej uvajala nove tehnologije in v vse nove modele, izdane po letu 2025, vgradila funkcije povezljivosti, ki bodo strankam omogočale posodabljanje in optimizacijo delovanja vozila prek posodobitev po zraku (OTA, over the air).

Kar zadeva tehnologijo avtonomne vožnje, bo EV9 opremljen z najnaprednejšo tehnologijo avtocestne asistence (HDP, Highway Drive Pilot), pogojno tretjo stopnjo avtonomne vožnje, ki vozniku pod določenimi pogoji omogoča, da vozilo upravlja "brez rok". Leta 2026 Kia načrtuje uvedbo tehnologije HDP2, ki bo pod določenimi pogoji omogočala vožnjo "brez oči".

Kia bo še naprej zasledovala ‘štiri jedrne cilje’ svoje strategije za leto 2030 
Kia v zadnjih treh letih zaznava pozitivne rezultate izvajanja svoje strategije Plan S in vzpostavlja močan položaj vodilne svetovne blagovne znamke električnih vozil. Družba bo ohranila zagon in si še naprej prizadevala za štiri ključne cilje, ki jih je zastavila lani, da bi dosegla nove cilje za leto 2030: 4,3 milijona prodanih vozil po svetu, pospešitev prehoda na električna vozila s ciljem prodaje 1,6 milijona EV, krepitev konkurenčnosti izdelkov s poudarkom na tehnologiji avtonomne vožnje in povezljivosti ter vzpostavitev prilagojene poslovne strukture za namenska vozila (PBV).

1) Leta 2030 je cilj prodati 4,3 milijona vozil s poudarkom na električnih vozilih
Z letošnjim globalnim prodajnim ciljem 3,2 milijona vozil si je Kia zastavila cilj doseči 4,01 milijona prodanih vozil leta 2026 in kar 4,3 milijona vozil v letu 2030, kar je 150.000 vozil več za leto 2026 in kar 300.000 vozil za leto 2030 v primerjavi z lani napovedanimi prodajnimi cilji.

Rast bo poganjala prodaja elektrificiranih vozil, katerih delež prodaje naj bi se z 21 odstotkov leta 2023 povečal na 55 odstotkov do leta 2030, kar je za 3 odstotne točke več od lani napovedanega cilja za leto 2030.

2) Pospešitev strategije za električna vozila: razširitev na 15 modelov v letu 2027 ter cilj prodati 1,6 milijona električnih vozil v letu 2030
Kia namerava še pospešiti svoja prizadevanja za elektrifikacijo in okrepiti svoj položaj vodilne znamke na svetovnem trgu električnih vozil. Najprej namerava dodatno razširiti svojo paleto električnih vozil. Do leta 2027 naj bi Kia predstavila 15 električnih modelov, med drugim EV9 in EV5, ter tako dodala še en model glede na lanskoletni načrt.

EV9, ki je bil razkrit marca letos, ima več kot 540 km povsem električnega dosega po standardu WLTP, ultra-hitri 800-voltni polnilni sistem, ki napolni baterijo z zadostno količino energije za 239-kilometrski doseg v približno 15 minutah, in impresivne športne zmogljivosti, s katerimi ta veliki SUV od 0 do 100 km/h pospeši v 9,4 sekunde pri različici z zadnjim pogonom (RWD) in daljšim dosegom (Long Range), v 8,2 sekunde pri različici RWD Standard in v 6,0 sekunde (oziroma v 5,3 sekunde z dodatno funkcijo Boost) pri različici s štirikolesnim pogonom (AWD).

V skladu s Kiinim prehodom na razvoj softversko definiranih vozil (SDV) EV9 vključuje posodobitve prek spleta (OTA) in možnost stalnega posodabljanja vozil prek trgovine Kia Connect Store za vse stranke, ki želijo večji nadzor in prilagajanje.

EV9 bo prvi Kiin model, ki bo vključeval naprednejše tehnologije avtonomne vožnje, in sicer asistenčno pomoč na avtocestah HDP (Highway Driving Pilot), ki ponuja pogojno tretjo stopnjo avtonomne vožnje.

S širitvijo ponudbe električnih vozil namerava Kia hitro povečati prodajo električnih vozil. Z letošnjim ciljem prodaje 258.000 električnih vozil si je družba zastavila cilj, da bo leta 2026 prodala 1.005.000 električnih vozil, leta 2030 pa 1,6 milijona, kar je za 400.000 vozil (33 odstotkov) več od 1,2 milijona, kot je napovedala na lanskem dogodku.

Da bi se odzvala na hitro rastoče trge električnih vozil po vsem svetu, si Kia prizadeva za lokalno proizvodnjo strateških modelov, ki spodbujajo regionalno prodajo.

Evropska proizvodnja malega in srednje velikega električnega modela že od leta 2025
V Evropi Kia načrtuje lokalno proizvodnjo majhnih in srednje velikih električnih vozil, saj so ta ključna gonilna sila prodaje.

Južna Koreja bo Kii služila kot svetovno središče za raziskave, razvoj in proizvodnjo modelov električnih vozil. Kia bo leta 2024 v Koreji zgradila svojo prvo namensko tovarno električnih vozil. Proizvodna linija tovarne v Gwangmyeongu bo preurejena za proizvodnjo električnih vozil, začetek proizvodnje dveh električnih modelov pa je predviden naslednje leto. Tovarna električnih vozil Gwangmyeong bo povečala proizvodne zmogljivosti z uvedbo vrhunskih inovativnih tehnologij, kot so proces 3D virtualne resničnosti, integrirana proizvodna platforma, ki temelji na podatkih, ter avtomatizirane naprave. Zaradi uporabe okolju prijaznih barv in energetsko varčnih tehnologij bodo v tovarni nižje emisije ogljika.

3) Tehnologije prihodnosti, nova produktna strategija in razvoj sistemov za SDV 
Kia je storitve povezljivosti, tehnologijo avtonomne vožnje, zmogljivosti in oblikovanje opredelila kot štiri ključne lastnosti svojih izdelkov, s katerimi bo v prihodnosti prevzela vodilno vlogo na trgu mobilnosti in razvila diferencirane izdelke.

V skladu z lani objavljenim načrtom bo Kia od leta 2025 dalje vzpostavila tudi podatkovni oblak za povezane avtomobile in lansirati funkcije povezljivosti v vseh na novo predstavljenih vozilih. Širok nabor storitev OTA in dodatnih funkcij, ki so na voljo v trgovini Kia Connect Store, bo strankam pomagal izbrati funkcije, prilagojene njihovemu življenjskemu slogu, in jih ves čas posodabljati.

Kar zadeva tehnologijo avtonomne vožnje, bo v modelu EV9 letos prvič uporabljen sistem HDP, pogojna tehnologija avtonomne vožnje tretje stopnje, ki na nekaterih cestnih odsekih, kot so avtoceste, ne zahteva človeškega nadzora volana.

Leta 2024 namerava podjetje pod določenimi pogoji z izboljšanjem funkcije s posodobitvami OTA uvesti delovanje Sistema brez uporabe oči, povečati največjo hitrost avtonomne vožnje in izboljšati prepoznavanje cest. Do leta 2026 namerava Kia še dodatno okrepiti avtonomno vožnjo s tehnologijo HDP2, ki uporablja zelo natančno navigacijo.

Poleg tega namerava Kia svoje delovanje osredotočiti na zagotavljanje visoke zmogljivosti in diferenciranega oblikovanja kot ključnih elementov konkurenčnosti izdelkov. Visoko zmogljiva različica GT ne bo na voljo samo pri EV9, temveč tudi pri vseh prihodnjih modelih električnih vozil.

Na področju oblikovanja bo Kia ponujala uporabnikom prijazno oblikovanje, temelječe na filozofiji "Opposites United", hkrati pa bo dejavno uporabljala pristope upravljanja ESG (environment, social, governance – okolje, družba, upravljanje), kot so recikliranje ter uporaba nestrupenih materialov in biomaterialov. 34 kilogramov okolju prijaznih materialov je bilo na primer uporabljenih tudi v različnih delih EV9, delež uporabe reciklirane plastike pa se bo do leta 2030 povečal na 20 odstotkov.

Da bi podprli in okrepili te štiri temeljne strategije izdelkov, bo sistem razvoja vozil za SDV preoblikovan. Cilj je razviti programsko opremo z integriranim nadzorom nad različnimi sistemi in strojno opremo, ki bo pospešila proces razvoja vozila in znižala s tem povezane stroške.

Poleg tega namerava Kia okrepiti storitve personalizacije, ki jih zagotavlja strankam, zmanjšati začetne stroške nakupa in obratovanja vozil ter zagotoviti tako visoko kakovost izdelkov kot tudi preostalo vrednost.

4) Vzpostavitev poslovne strukture po meri za namenska vozila (PBV) 
Kia je pričela s poslovanjem z namenskimi vozili (Purpose-Built Vehicle – PBV), saj se zaveda, da bo poslovanje s temi vozili ena ključnih prihodnjih dejavnosti družbe. Kia razvija dejavnost PBV s poudarkom na potrebah strank in jih vključuje že v fazi razvoja PBV, da bi ponudila prilagojene rešitve PBV.

Kar zadeva proizvodnjo, podjetje gradi tovarno PBV v Hwaseongu. Namenski PBV, ki bo predstavljen leta 2025, bo razvit kot srednje velik PBV za uporabo v najrazličnejših podjetjih in bo imel konstrukcijo, na kateri je mogoče na ravni platformi, podobni skateboardu, namestiti različne vrste nadgradenj, kar omogoča prilagajanje velikosti in oblike glede na namen in potrebe.

V skladu s širjenjem trga vozil PBV namerava Kia postopoma razširiti svojo paleto vozil PBV, ki bo vključevala robotski taksi PBV s tehnologijo avtonomne vožnje, majhno vozilo PBV, optimizirano za dostavo blaga ali hrane, in veliko vozilo PBV, ki lahko nadomesti javni prevoz ali se uporablja kot mobilna pisarna.

Objava ciljev za leto 2023 in 2030
Na dogodku CEO Investor Day je Kia objavila podrobne poslovne načrte za leto 2023 ter srednjeročne in dolgoročne finančne cilje.  

Kia je objavila svoj prodajni cilj za leto 2023, in sicer 3,2 milijona vozil, kar je za 10,3 odstotka več kot lani, ter doseganje 4-odstotnega deleža na svetovnem avtomobilskem trgu, s čimer želi preseči rast svetovnega avtomobilskega trga.

Med letošnjimi Kiinimi novostmi je tudi model EV9, ki ga bo na korejskem trgu mogoče prednaročiti v drugem četrtletju leta 2023, nato pa bo predstavljen tudi na drugih ključnih trgih, v Evropi predvidoma ob koncu leta. Ray EV bo predstavljen v tretjem četrtletju, še 5 obstoječih modelov pa bo nadgrajenih.

Ključni dejavniki za doseganje srednjeročnih in dolgoročnih ciljev so izboljšanje dobičkonosnosti prodaje električnih vozil z zmanjšanjem stroškov za ključne dele in razširitvijo prodaje ter zagotavljanje dodatnih virov prihodkov s komercializacijo programske opreme in storitev s posodobitvami OTA in ponudbe različnih funkcij.

Znižanje cen baterij, elektro motorjev in polnilnega sistema
Kia želi do leta 2026 znižati stroške baterij za 25 odstotkov v primerjavi s cenami iz leta 2018 oziroma za 55 odstotkov do leta 2030. Do leta 2030 želi Kia znižati tudi stroške elektro motorja in integriranega polnilnega sistema za 70 odstotkov v primerjavi s cenami iz leta 2018.


Nazaj